Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Mühendislik Fakültesi
Kimya Mühendisliği Bölümü

Program Çıktıları ve Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi

Kimya Mühendisliği Eğitim Kataloğu için tıklayınız...

 

Eğitim Amaçları:

EA1. Lisans eğitimleri boyunca kazandıkları bilgileri ile oluşturdukları alt yapıyı Kimya Mühendisliği alanında kullanma becerisine sahip olmaları.

EA2. Kimyasal süreçler için sürdürülebilir çözümler bulabilen ve bunları ekonomi, iş güvenliği, çevre ve etik gibi yönlerden değerlendirecek bilgi ve öngörüye ship olmaları.

EA3. Çalıştıkları alanlarda yaşam boyu öğrenmenin önemini kavramış olmaları.

EA4. Mesleki değerlerine bağlı, sorumluluklarını bilen, yaratıcı ve girişimci ruha sahip, ekip çalışması yapabilen mühendisler olmaları.

 

Program Çıktıları:

Lisans Program Çıktıları

P.Ç.1

Temel düzeyde Kimya Mühendisliği bilgisi edinmek

P.Ç.2

Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Kimya Mühendisliğine uygulamak üzere seçmek ve kullanmak

P.Ç.3

Kimya Mühendisliği alanındaki modern yöntem ve araçları kullanmak

P.Ç.4

Mühendislik tasarım ve özellikleri ile ilgili veriyi analiz edip yorumlamak, deneyleri tasarlayıp yürütmek

P.Ç.5

Karakteristik ve özellikleri ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek

P.Ç.6

Mühendislik uygulamaları için farklı teknik ve modern araçları kullanma bilgisini geliştirmek

P.Ç.7

Disiplinler arası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak

P.Ç.8

Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek

P.Ç.9

Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak

P.Ç.10

Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek

P.Ç.11

Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek

Yüksek Lisans Program Çıktıları

P.Ç.1

Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.

P.Ç.2

Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.

P.Ç.3

Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirme becerisi

P.Ç.4

Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleme ve yorumlama becerisi.

P.Ç.5

Mühendislik problemlerini kurgulama, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi.

P.Ç.6

Ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalarının sürecini ve sonuçlarını sistematik ve net bir şekilde aktarabilme becerisi.

P.Ç.7

Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme, bu tür takımlarda liderlik yapabilme ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme; bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alma becerisi.

P.Ç.8

Kimya Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık, ihtiyaç duyduğunda bunları inceleme ve öğrenme becerisi.

P.Ç.9

Değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanma becerisi.

P.Ç.10

Araştırma ve yayınlarda bilim etiği kurallarını öğrenme ve uygulama.

Doktora Program Çıktıları

P.Ç.1

İleri Kimya Mühendisliği problemlerini temel bilimleri, matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgilerini kullanarak üst düzeyde anlama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi

P.Ç.2

Alanına yenilik getiren bir sistemi veya bir süreci ileri düzeydeki bilgileri kullanarak analiz etme, geliştirme ve uygulanabilirlik ve sürdürülebilirlik boyutlarını göz önüne alarak tasarlama becerisi

P.Ç.3

Alanı ile ilgili yeni ve karmaşık fikirleri analiz ederek sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri, analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama amacıyla kullanabilme becerisi

P.Ç.4

Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması yapabilme ve alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme becerisi

P.Ç.5

Özgün bir çalışmayı bağımsız olarak araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme ve gerçekleştirebilme becerisi

P.Ç.6

Alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya ulusal ve uluslararası platformlarda, uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve etkili bir iletişimi en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi’nde kurabilme becerisi

P.Ç.7

Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan sosyal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne ve gelişimine katkıda bulunarak yaşadığı toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunabilme becerisi

P.Ç.8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimsemiş olarak kendini sürekli geliştirme becerisi

P.Ç.9

Alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere çağdaş konuları izleme ve bu konuları ileri kimya mühendisliği uygulamalarında kullanabilme becerisi

P.Ç.10

Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da modern mühendislik yöntem/teknik ve araçlarını etkin bir şekilde kullanma becerisi